WELKOM
Het evenementenloket via EagleBe biedt organisatoren de mogelijkheid om toestemming aan te vragen voor diverse evenementen. Door middel van dit digitale platform krijgen organisatoren een uitgebreid overzicht van de verplichtingen voor de organisatie van evenementen en de mogelijke ondersteuning die vanuit de stad wordt aangeboden.
In het evenementenreglement van Bilzen-Hoeselt is bepaald welke evenementen en/of activiteiten, op openbaar of privaat domein, aangevraagd moeten worden via Eaglebe. Op deze manier zijn de gemeentelijke diensten en ordediensten (politie, brandweer, enz.) ook op de hoogte en kunnen de nodige afwijkingen/vergunningen door het lokaal bestuur worden uitgereikt.
Opgelet! Dien minstens twee maanden vóór de datum van het evenement je aanvraag in. Voor grote evenementen vanaf 1.000 personen is dat minstens drie maanden vooraf.
Hoe verloopt de aanvraag:
Door een account aan te maken, dien je bij je aanvragen niet telkens je contactgegevens opnieuw in te vullen. Je hoeft je aanvraag ook niet in één keer in te vullen. Het systeem bewaart je formulier zodat je op een later tijdstip verder kunt werken. In je account vind je ook je vorige aanvragen terug die je eenvoudig kan kopiëren en aanpassen voor de volgende editie(s).
Organiseer je het evenement regelmatig of jaarlijks? Dan vragen we je expliciet om gebruik te maken van een account op app.eaglebe.com.
Zorg ervoor dat je dossier volledig blijft. Plannen, affiches en andere documenten kan je op elk moment opladen in je account.
Registreer je op EagleBe en vraag je evenement aan:
Ik wens mijn evenement aan te vragen als éénmalige gebruiker:
Heb je vragen over je aanvraag, vergunningen, publiciteit, verzekering, adressen, vrijwilligerswetgeving,… neem contact op met het Evenementenloket via onderstaande knop.