Opstart dossier overheidsopdrachten

Procedure

< 250,00 € excl. btw

3 keuzemogelijkheden:

  1. Dienst maakt bestelaanvraag op => bestelbon wordt opgemaakt
    Rekendienst maakt wel bestelbon i.h.k.v. administratieve afhandeling Corsa
    Geen getekende bon nodig => dienst plaats bestelling o.b.v. ongetekende bestelbon
  2. Dienst maakt gebruik van afhaalbon => dubbel van de bon bewaren => dienst moet deze op vraag van cbs kunnen voorleggen
    (vooral gebruikt door technische dienst, rusthuis en sociaal huis)
    JBR en nr. afhaalbon vermelden bij goedkeuring factuur in Corsa => RD voert steekproeven uit op correct gebruik hiervan
  3. Via kasuitgaven => kasticket met vermelding van JBR als bewijs

Maandelijks wordt een overzicht bezorgd aan AD/MAT van alle aanrekeningen <250€ ter controle!

250,00 € - 1.000,00 € excl. btw

Dienst doet zelf prijsvraag zonder webformulier in te vullen

  1. Eerst controleren of er een raamovereenkomst voor het nodige materiaal werd opgemaakt (dan is nieuwe prijsvraag niet nodig)
  2. 3 offertes opvragen
  3. Bestelaanvraag maken
  4. Rekendienst maakt bestelbon en wordt ter goedkeuring voorgelegd op CBS
    ➔ Dossierbeheerder gaat te werk als een 'goede huisvader' => houdt dossier zelf bij (digitaal of op papier)
    ➔ Er zullen door dienst OO steekproeven worden uitgevoerd of er effectief meerdere firma's worden aangeschreven
    ➔ Webformulier mag, voor zij die willen, altijd ingevuld worden

1.000,00 € - 2500,00€ excl. btw

Dienst doet zelf prijsvraag zonder webformulier in te vullen

  1. 3 offertes opvragen
  2. 3 offertes bezorgen aan dienst OO (met korte nota - zie intranet)
  3. Dienst OO maakt bestelbon (zonder FA) en wordt ter goedkeuring voorgelegd op CBS

> 2500,00€ excl. BTW

Verplicht webformulier invullen

Hoe? Intranet => praktisch => overheidsopdrachten => webformulier
➔ webformulier verder aanvullen in Corsa (komt in takenbak van de dossierbeheerder)
➔ de nodige adviezen (IT, Communicatie, Preventie,…) aanvragen en NA ontvangst advies case afhandelen
➔ dossier komt dan in takenbak van OO en zij starten het dossier op
➔ dienst OO vraagt FA aan en volgt dit verder op
➔ na financieel advies ontvangt de dossierbeheerder mail van OO met de verdere instructies

!!! Raamovereenkomst!!!

➔ < €250,00 excl. btw => bestelaanvraag, afhaalbon of kasuitgaven (zie procedure)


➔ > €250,00 excl. Btw

  • bij raamovereenkomsten dient er vanzelfsprekend geen nieuwe prijsvraag te gebeuren
  • bestelaanvraag maken en verwijzen naar het besteknummer
  • rekendienst maakt bestelbon met verwijzing naar het besteknummer

Uitzondering voor dienst uitvoering:

➔ < €1000,00 excl. btw

  • Afhaalbon
  • Bij afhaalbon en factuur wordt jaarbudgetrekening en besteknummer vermeld
  • Prijscontrole is een voorwaarde voor deze uitzondering

➔ > €1000,00 excl. Btw

  • Bestelaanvraag maken en verwijzen naar besteknummer